انکر تکست چیست؟

به طور خلاصه ، انکر تکست متن قابل مشاهده و کلیک بر روی لینک می باشد. متن های انکر در لینک های داخلی استفاده زیادی می شود که یکی ازبهترین روش توصیه شده در بهینه سازی وب سایت است. تنها چیزی که باید هنگام استفاده از انکر تکست در پیوندهای داخلی به خاطر داشته باشید ، راحتی کاربران شما است. مردم را از انکر  بی ربط و یا فراوانی آنها خسته نکنید یک مورد دیگراینکه در استفاده از انکرتکست در لینک سازی داخلی زیاده روی نکنید و فقط کلمات کلیدی اصلی و مهم را به عنوان انکر تکست ایتفاده کنید. که یکی از رایج ترین (و بسیار مضر) اشتباهات SEO که بسیاری از افراد مرتکب می شوند، نادیده گرفتن توزیع انکر تکست طبیعی در ساخت بک لینک است. تحقیقات ما نشان داده است که افرادی که توزیع انکر تکست را دنبال کرده اند (در زیر نشان داده شده است) با موفقیت در 10 رتبه برتر گوگل قرار گرفتند و در نتایج حتی پس از آخرین به روزرسانی پنگوئن پیشرفت کردند.
 
و کسانی که این قانون را نادیده گرفتند، نتوانستند رتبه های بالایی کسب کنند. Google دائما در تلاش است تا الگوریتم های خود را بهبود ببخشد. بنابراین پس از آخرین بروزرسانی ، تعداد زیادی از وب سایت ها در سراسر اینترنت رتبه خود را از دست دادند. مهمترین دلیل سقوط رتبه بندی پس از این بروزرسانی ، توزیع انکر تکست غیر طبیعی در پروفایل های بک لینک آنها بود.
 
در این مقاله سعی داریم دریابیم که کارآمدترین توزیع انکر تکست دست یابی به رتبه های برتر گوگل چیست .ما وب سایتهایی با رتبه بالا و پایین در Google در نظر گرفتیم و توزیع انکر تکست آنها را مقایسه کردیم. نتایج تحقیق نشان داده است که وب سایتهای دارای رتبه بالا دارای توزیع انکر تکست زیر هستند.
 
توزیع انکر تکست طبیعی پس از بروزرسانی الگوریتم جستجوی Google در آگوست 2018 چیست؟
 
توزیع انکرتکست باید طوری باشد که از نظر گوگل طبیعی باشد و متوجه ساختگی بودن بک لینک های سایت نشود. درصد توزیع انکرتکست ها به روش کاملا طبیعی و بدون خطر به صورت زیر است
 
به عنوان مثال: اگر نام دامنه شما webone.co  است و کلمه کلیدی هدفمند شما که می خواهید آن را به رتبه یک گوگل برسانید ، دراین صفحه است. توزیع انکرتکست به صورت زیر موثر است:
 
انکر تکست عریان یا Naked Anchor text
  45٪ از انکر  شما باید URL وب سایت شما را شامل شوند (به عنوان مثال ،https://webone.co )
انکربرهنه ایمن ترین و مؤثرترین نوع انکر تکست است.
انکر تکست برند یا نام تجاری
 30٪ از بک لینکهای شما باید شامل نام تجاری یا نام دامنه شما باشند (به عنوان مثال ، وب وان). استفاده از انکرتکست برند یکی دیگر از روشهای کارآمد و ایمن در ساختن یک پروفایل بک لینک قوی است. اینها امن ترین انکر ی است که باید از آنها استفاده کنید زیرا گوگل دوست دارد برند های موجود در انکر تکست ها را ببیند. با این وجود ، تنها در صورتی معتبر است که دامنه شما دقیقا مطابق با کلمه کلیدی شما نباشد
 
انکر تکست عمومی
 14 درصد از بک لینک های شما باید متون انکر  متداول مانند “اینجا را کلیک کنید” ، “دریافت اطلاعات بیشتر” ، “خواندن این مقاله” باشد
 
anchore text
 انکر تکست کلمه کلیدی
 انکر  با کلمه کلیدی است. قبلاً این نوع انکر ها خیلی رایج بود ، اما در حال حاضر ، به دلیل مجازات های Google باید هنگام استفاده از کلمات کلیدی در انکرتکست خود بسیار مراقب باشید.
 
انکر تکست
 
انکر کلمه کلیدی + برند (2٪)
 
در این حال کلمات کلیدی را همراه با نام برندتان به کار می برید ، مانند سئوسایت وب وان، خدمات سئو وب وان و …
 
 انکر تکستهای طولانی (2٪)
 
عبارات کلیدی طولانی تر هم می توانید به عنوان انکرتکست استفاده کنید. برای صفحات مقاله و پیج هایی که عبارات کلیدی طولانی دارند این نوع انکرتکست مناسب است.
 
متن دقیق کلمه کلیدی (1٪)
 
این روش بهینه سازی وب سایت با هدف کسب رتبه های بالا در موتورهای جستجو قبل از سال 2012 بود. قبلاً استفاده از کلمات کلیدی دقیق برای انکر  شما درست و کارآمد بود. (به عنوان مثال اگر می خواهید برای “خدمات SEO” رتبه بندی کنید ، انکر  دقیق بازی برای آن کلمه کلیدی “خدمات SEO” است). اکنون باید از متناسب بودن در متون انکر  خودداری کنید زیرا این امر برای رشد مداوم وب سایت و رتبه بندی مناسب نیست. علاوه بر این ، استفاده بیش از حد از انکر تکست دقیق، پروفایل بک لینک شما را غیرطبیعی به نظر می رساند که سرانجام می تواند شما را به مجازاتهای Google برساند.
 
 انکر تکست کلمات هم معنی (Lsi) 1%
استفاده از کلماتی که هم معنی با کلمات کلیدی اصلی شما هستند روش مناسبی است. کلمات هم معنی را می توانید در پیشنهاد های گوگل که در پایین نتایج هر کلمه نشان داده می شود، پیدا کنید.
 
انکر تکست تصویر یا Image Anchors (٪ متفاوت است).
 
برچسب های “ALT” را فراموش نکنید. Google آنها را به عنوان متون انکربه تصاویر شما می گیرد. اگر شما برچسب “ALT” را وارد نکنید به عنوان متون بدون انکر در نظر گرفته می شود.
 
همچنین، برای اینکه نمایه بک لینک شما نیز طبیعی تر به نظر برسد ، حداقل 5-7٪ از پیوندهای شما باید “nofollow” و حداقل 10٪ از لینک های شما به صورت سایت واید( ساید بار) باشد.
 
  شما باید یک متن بک لینک قوی با انکر تکست مربوطه و متنوع ایجاد کنید. به عنوان مثال ، promgirl.com از عبارت زیر “لباس پیراهن کوتاه ، لباس و لباس مجلسی ، لباس مجلسی و تبلیغاتی” به عنوان یک انکر  انکر تکست بلند استفاده می کند. از آنجا که promgirl.com صدها کلمه کلیدی بسیار رقابتی در گوگل جایگاه بالایی دارد ، می توان نتیجه گرفت که استفاده از چنین انکر  متنوع یک استراتژی هوشمندانه و مؤثر برای گرفتن رتبه های بالای گوگل است.
 
. اگر توزیع انکر تکست فعلی شما با موارد ذکر شده مطابقت ندارد ، لینک های موجود را حذف نکنید (این امر می تواند به رتبه سایت شما آسیب برساند) – فقط لینک های  جدیدی با انکرهای  متفاوت و طبیعی تر ایجاد کنید.
 
چگونه متون انکر  را بهینه کنیم؟
 
 همانطور که قبلاً فهمیده اید ، متون انکر  نقش مهمی در رتبه بندی وب سایت شما دارند. به همین دلیل ، بسیاری از افراد غالباً انکر  خود را بیش از حد بهینه می کنند و به نظر گوگل اسپم می شوند. بنابراین ، ما در مورد بهینه سازی ایمن متون انکر  شما چندین توصیه را برای شما آماده کرده ایم.
 
کلمات کلیدی و انکر  هدف شما باید به مطالب موجود در وب سایت شما مربوط باشد. اصولاً ، SEO و سازندگان پیوند باید به اهمیت صفحه هدف توجه کنند. از آنجا که Google سال به سال هوشمند تر می شود می تواند ار تباط موضوعی بین صفحه هدف و صفحه ایی که لینک شما در آن قرار دارد را بفهمد. بنابراین و به همین ترتیب ، همیشه سعی کنید متن های انکر را  هدفمند بنویسید.
 
 طبقه بندی متون انکر . قبل از اجرای استراتژی بک لینک خود ، تجزیه و تحلیل پروفایل های بک لینک رقبا بسیار مهم است. از SEMrush ، Ahrefs و ScanBacklinks استفاده کنید تا نشان دهید چگونه رقبای شما انکر ها را توزیع می کنند.
 
از بک لینک گرفتن از سایت های مشکوک خودداری کنید. این یک واقعیت شناخته شده است که وب سایتهای معتبر تاثیر خیلی بیشتری بر روی سایت شما می گذارند. وقت و تلاش خود را در وب سایتهای بی ارزش تلف نکنید. سعی کنید از سایتهای معتبری که مربوط به حوزه تجارت شما هستند لینک بگیرید
 
متون انکر  خود راردیابی کنید. اگر می خواهید از بهینه سازی بیش از حد جلوگیری کنید ، همیشه باید انکر ی را که قبلاً از آنها استفاده کرده اید ، ردیابی کنید. ابزار های زیادی برای بررسی بک لینک های شما وجود دارند که معروف ترین آن ها Ahrefs، SEMrush  و ScanBacklinks هستند
 
از وب سایتهای مناسب بک لینک دریافت کنید. شما باید فقط از وب سایت های معتبر با DA / PA بالا ، بک لینک دریافت کنید. این نمایه بک لینک شما را بهبود می بخشد.
 
شما باید در انکر تکست خود در سئو بسیار مراقب باشید. به ایمن ترین و مؤثرترین انکر ها توجه کنید – انکر تکست url و انکر تکست برند را همیشه در نظر داشته باشید. پروفایل بک لینک خود را با کمک محتوای با کیفیت و توزیع متون انکر  هوشمند بسازید تا تاثیر بیشتری در گوگل بگیرید.
 
در صورت نیاز به مشاوره و در یافت خدمات سئو با شرکت طراحی سایت و سئو وب وان با آدرس webone.co در ارتباط باشید.
مطالعه مطلب در منبع: qgram.ir