با افزایش کسب و کار های اینترنتی در حوزه های مختلف بسیاری از مشاغل به دنبال آتلاین کردن تجارت خود هستند. بنابرین اهمیت سئو در افزایش فروش را درک کرده اند و برخی نکات درباره سئو در سایت های مختلف خوانده اند. اما برخی از اشتباهات در فرایند سئو انجام میشود که از بالا آمدن رتبه جلوگیری می کند. در این مطلب به نقل از سایت onescript.ir به معرفی اشتباهات رایج سئو می پردازیم. 

محتوای فاقد ساختار استاندارد

 

برخی از وب سایت ها محتوای استانداردی ندارند. محتوایی غیر استاندارد است که:

 

تیتر بندی صحیحی ندارد

فاقد مقدمه جذاب است

از عکس و مولتی مدیا در آن استفاده نشده

جملات طولانی هستند

فاقد پاراگراف بندی میباشد.

اصول نگارشی در آن رعایت نشده است.

عدم استفاده از لینک سازی داخلی

 

بدون لینک ها محتوای شما رتبه نمی گیرد. لینک سازی داخلی یکی از سلاح های ارزشمند سئو است. چون کاملا موثر است. با استفاده از لینک سازی داخلی می توانید یک رشد سریع و بزرگ در نتایج گوگل داشته باشید. با یک استراتژی لینک سازی داخلی صحیح می توانید نشان دهید که کدام محتواها به هم ارتباط دارند و کدام یک ارزش و اطلاعات بیشتری دارند. با رعایت اصول لینک سازی داخلی هم گوگل و هم کاربر وب سایت شما را بهتر متوجه خواهند شد. این عامل باعث افزایش سئو و شانس حضور وب سایت شما در رتبه های برتر گوگل خواهد شد.

 

استفاده از محتوای کپی

برخی از وب سایت ها به جای تولید محتوا، اقدام به کپی کردن محتوا و قراردادن آن در وب سایت خود می کنند. گوگل وب سایت ها را به تولید محتوای مفید و منحصر به فرد تشویق می کند و تشخیص کپی بودن یک محتوا( حتی بخشی از آن) به سادگی برای گوگل امکان پذیر است و وب سایت هایی که چنین رویه ای را در پیش گرفته باشند، به سختی جریمه خواهند شد.

 

استفاده از کیورد استافینگ (keyword stuffing)

کیورد استافینگ (keyword stuffing) به معنای تکرار کلمه کلیدی به طرز اسپم واری درون محتوا است. در گذشته ممکن بود بتوان با این تکنیک نتیجه گرفت، اما با هوشمند تر شدن گوگل در درک معنای کلمات، وب سایت هایی که از این تکنیک استفاده میکنند شامل جریمه گوگل خواهند شد. زیرا محتوایی که با این سبک تولید می شود، هیچ گونه ارزشی به مخاطب منتقل نمیکند و خواندن آن باعث آزار کاربر خواهد شد.

مصنوعی جلوه دادن فرآیند لینک سازی

 

یکی از فاکتورهای مهم و تاثیر گذار در سئو وب سایت، بک لینک های دریافتی یک سایت است. از منظر گوگل این بک لینک ها باید توسط خود کاربران ایجاد شود نه صاحبان وب سایت. بنابراین برای طبیعی جلوه دادن فرآیند لینک سازی باید بسیار با دقت عمل کرد که در ادامه به چندین مورد اشاره می شود.

یکی از اشتباهاتی که افراد در بهینه سازی سایت خود انجام می دهند این است که در فرآیند لینک سازی بیش از اندازه با انکر تکست دقیق لینک سازی می کنند. در حالت طبیعی ممکن است افراد کمی از کلمه کلیدی برای ارجاع دادن به یک منبع استفاده کنند. معمولا آدرس صفحه و یا دامنه سایت را برای ارجاع دادن استفاده میکنند. استفاده بیش از اندازه از انکرتکست دقیق می تواند منجر به مشکوک شدن گوگل به فرآیند لینک سازی شده و نتیجه آن عدم نتیجه گیری لازم و یا حتی جریمه سایت توسط گوگل است.

مطلب کامل اشتباهات رایج در سئو را در سایت منبع بخوانید.